Destek Yükümlülüklerimiz

 

FiBu, teknik hizmet desteğini sağlamakta olduğu hizmetler ile ileride sağlayacağı hizmetlerin gerekliliği ve sürekliliği bağlamında 7 gün 24 saat süresince kesintisiz olarak sunmaktadır.

Türkiye saatine (GMT+3) göre Pazartesi - Cuma günleri 09:00 - 18:00 arası, Cumartesi günleri 09:00 - 16:30 arasında normal teknik destek ekibi yer almaktadır. Bu süre dışında ise nöbetçi teknik destek ekibi bulunmaktadır.

Müşterilerimizin hizmetleri ile ilgili teknik desteklerini mutlaka www.fibu.com.tr/destek sayfamızdan iletmeleri gerekmektedir. Teknik destek talepleri işlem sırasına göre incelenip sonuca ulaştırılmaktadır.

 

Paylaşımlı Hizmetler (Web Hosting ve Bayi Hosting Çeşitleri)

 

Firmamızdan Bayi Hosting hizmeti alan müşterilerimizin alt kullanıcı ya da müşterilerine teknik destek sunulmamaktadır. Bayi Hosting hizmeti kullanan bayi/kişi ya da firmalar kendi müşterilerine teknik destek hizmeti vermek zorundadır. Bayi hosting müşterimizin müşterisi herhangi bir iletişim kanalından bizimle iletişim kurarsa, teknik destek hizmetini kimden ve nasıl alabileceği konusunda bilgilendireceğiz. Bayi hosting hizmetini alan kişinin kişisel verileri koruma kanunu kapsamında direkt olarak kişisel bilgileri verilmeden önce ilgili bayiye SMS & Mail ya da Canlı Destek iletişim kanallarından bilgi verilecektir. Bayi hosting müşterimize bilgi verilmesine rağmen kendi müşterisine dönüş yapmadığı taktirde tarafımıza iletilecek olan teknik destek talepleri dikkate alınmaz ve ısrar eden hesapların web sitemize erişimi kesilecektir. Teknik destek talepleri sadece Bayi Hosting tarafından iletilebilir ve dikkate alınır.

Müşterilerimizin web sitelerindeki yazılımsal problemler konusunda teknik destek verilmemektedir. Bu teknik desteği verme kararı o an çalışma saatleri içerisinde olan ve destek biletine bakan teknik destek uzmanlarımızın insiyatifinde olan bir durumdur. Sadece yazılım üzerinde ufak birkaç karakter hatası (; gibi), syntax hataları bu çerçevede giderilebilir.

Wordpress vb. çok sık kullanılan CMS sistemlerin kurulumu firmamız tarafından yapılabilir ama tema kurulumu, eklenti kurulumu ve buna bağlı ayarlar müşterilerimizin sorumluluğundadır. Sistem gereksinimi ya da limitler nedeniyle müşterimiz bunları yükleyemiyor ise inceleme yapılarak çözüm üretilebilir.

Bilgisayar, tablet ve cep telefonlarına e-posta hesap kurulumu müşterilerimizin sorumluluğundadır. Teknik destek ekibimiz bu kurulum için doğru ayarları ve nasıl yapılacağı konusunda makaleyi müşterimize iletmek ile mükelleftir. İnisiyatif kullanılarak ya da ek hizmet paketi satın alımı ile yardımcı olunabilir.

 

Sanal ve Fiziksel Sunucu Hizmetleri

 

VPS, VDS, bulut ve fiziksel sunucu hizmetlerinde teknik destek kapsamı; hizmetin kurulumu, taşınacak sitelerin varsa taşınması ve sunucunun teslimat öncesi optimum ayarlarının yapılması şeklindedir. Teslim edilmesinden sonraki süreçte yönetimsel teknik destek sağlanmamaktadır.

Sunucu içerisindeki servisler, yazılımlar, özel konfigürasyonlar ve eklentiler müşterilerimizin sorumluluğundadır. Sunucu yönetim işlemi teknik destek ekibimizde yapılacaksa SLA hizmeti satın alınmalı ya da yönetim destekli hizmetlerimizden biri tercih edilmelidir. Sunucu hizmetleri üzerinde teknik desteği verme kararı o an çalışma saatleri içerisinde olan ve destek biletine bakan teknik destek uzmanlarımızın insiyatifinde olan bir durumdur.

Sanal Sunucu ve Kiralık Sunucularda oluşabilecek olan disk arızaları ya da müşteri kaynaklı problemlerden oluşan veri kaybından firmamız sorumlu tutulamaz. Firmamızdan alınmış olan SLA hizmetine göre veri getirme çalışması sürdürülebilir fakat %100 geri getirme garantisi verilmemektedir. Bu nedenle SLA hizmet ücret iadesi yapılmamaktadır.

Sanal sunucu hizmetlerinde aynı disk üzerinden birden fazla hizmetin bulunmasından dolayı veri kaybı yaşandığı iddaa edilen bir sanal sunucu var ise bu disk kapatılarak herhangi bir veri kurtarma merkezine gönderilememektedir.

 

Diğer Koşullar ve Bilgiler

 

FiBu teknik destek ekibi, teknik destek bileti üzerindeki yazışmalarda anlaşılması güç bir durum olduğunda, KVKK kapsamında müşterimizle gerektiği takdirde daha sağlıklı bir iletişim kurma adına telefon üzerinden irtibat kurabilir. FiBu teknik destek ekibi, destek bileti veya telefon üzerinden hakaret, küfür vb. gibi durumlarda destek biletini veya telefon konuşmasını sonlandırma ve destek hizmetini sonraki süreçte kalıcı olarak sunmama hakkına sahiptir.

Teknik destek taleplerinde acil, acele edin, çabuk vb. emir verici sürekli mesajlarda teknik destek ekibindeki çalışanımız teknik destek vermeyi sonlandırabilir ve sonrasında ilgili kişinin teknik destek alma süreci yavaşlatılabilir.